دوچرخه سواری در جنگلهای ارسباران

سفرنامه نویس : محمد شفیعی فرد
تاریخ سفر : ١٣٩٨/٠٣/٠٣
از شهر تبریز به شهر ورزقان

سفرمان به جنگلهای ارسباران، چیچکلی و از آنجا به روستای آستمال از ساعت ٠۵:٠٠ صبح روز جمعه ۹۸/٠۳/٠۳ از تبریز شروع شد. در محلی دور هم جمع شدیم تا دوچرخه ها را بارگیری کنیم.

راس ساعت ٠۵:۴۵ دقیقه به سمت مقصد مورد نظر با ٢٨ نفر از دوچرخه سواران عزیز حرکت کردیم ساعت ٠٩:٠٠ در نزدیکی چیچکلی که از ورزقان حدود ۴٠ کیلومتر فاصله دارد، برنامه شیرین و پر چالش صبحانه خوری را اجرا کردیم.

ساعت ١٠:٠٠ به کمپ گردشگری  زیبای چیچکلی که در ارتفاع ٢٢۶٠ متری واقع شده رسیدیم، چشم انداز این منطقه فوق العاده بود و آرامش خاصی به علت بکر بودن به همه دوچرخه سواران بخشیده بود، نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که بهترین وقت سفر به چیچکلی اردیبهشت ماه و اوایل مهر ماه هست، به این علت که در اردیبهشت زیبایی مسیر با سر سبزی و در مهر با صحنه های زیبای خزان مواجه خواهید شد. (در کمپ با دو تن از دوچرخه سواران تبریزی که به صورت خود جوش در کمپ گردشگری چیچکلی حضور داشتند دیدار کردیم که این عزیزان با مسئولیت خودشان تا کمی از مسیر با ما هم رکاب بودند). همسفران عزیز شروع به عکاسی از طبیعت سر سبز چیچکلی نمودند. من و تعدادی از دوستان هم شروع به تخلیه و تنظیم دوچرخه ها کردیم.

دوچرخه سواری

بعد آماده سازی دوچرخه ها شروع به گرم کردن و حرکات کششی قبل از برنامه کردیم و راس ساعت ١١:٣٠ دقیقه از ارتفاع ٢٢۶٠  شروع به رکاب زنی کردیم، بعد از مدتی به مرتفع ترین نقطه در طول مسیر رکاب زنی رسیدیم که ارتفاع ٢٣٧٠ بود.  مسیر زیبا و جنگلی بکر ارسباران  رو با آدرنالینی که بچه ها داشتند در حال طی کردن بودیم که راس ساعت ١٣:٣٠ دقیقه به منطقه قاضی بولاغی (چشمه قاضی) که در ارتفاع ١٩۵٠ هست وارد شدیم که یکی از زیبا ترین و بهترین چشمه های منطقه ارسباران به شمار می آید.  بعد از استراحت  و عکاسی دوستان که از زیبای های منطقه سیر نمیشدند، باز شروع به رکاب زنی کردیم، مسیر پیش رو با شیب تند که در عرض ١ کیلومتر از مسیر باید ٢٠٠ متر ارتفاع میگرفتیم شروع شد و بعد از رسیدن به ارتفاع ٢١۵٠ و طی یک مسیر با شیب کم به آخرین منطقه برای استراحت در ارتفاع ٢٢٣٠ رسیدیم که مرز بین جنگل و کوهای منطقه نیز هست رسیدیم  که پس از کمی عکاسی دوستان و استراحت، شروع به کاهش ارتفاع کردیم که راس ساعت ١۵:۴۵ دقیقه آخرین نفر گروه که عقب دار گروه میباشد به نقطه پایانی برنامه که روستای تاریخی آستمال در ارتفاع ١۴۵٠ میباشد رسیدم و شروع به بارگیری دوچرخه ها نمودیم و راس ساعت ١٧:٠٠ به سمت تبریز حرکت کردیم، ساعت ٢٠:٣٠ دقیقه عصر جمعه، ۹۸/٠۳/٠۳ نیز با رسیدن به تبریز برنامه چیچکلی خرداد ماه سال ۹۸ را به اتمام رساندیم.

تور دوچرخه سواری

در آخر از تمامی شرکت کنندگان که با نهایت همکاری باعث اجرای دقیق این برنامه شدند نهایت تشکر رو دارم. به امید دیدار در برنامه ها و تورهای آتی.