دوچرخه سواری تهران - وردیج

سفرنامه نویس : حیدر حسین خانی
تاریخ سفر : ١٣٩٨/٠١/٢٩
از شهر تهران به شهر روستای وردیج

یکی از مکان های دیدنی اطراف تهران که به صورت یک روزه برای رکاب زدن میشه رفت روستای وردیج و واریش هست. دسترسی این روستا از اتوبان شهید خرازی (همت غرب) امکان پذیر هست و دارای مسیر کوهستانی زیبا می باشد. کل مسیر آسفالت، دارای شیب ملایم و تند می باشد. در طول مسیر مکان هایی برای استراحت وجود دارد که می توان نفسی تازه کرد و به راه ادامه داد. یکی از مزایای خوب این سفر این هست که نیازی نیست شما با خود مقدار زیادی آب حمل کنید. من آخرین بار به اتفاق دو نفر از همرکابی های خوبم در تاریخ 29 فروردین 98 به این روستا رفتیم. چون آخر هفته بود جاده شلوغ بود و کلی شور و هیجان داشتیم، چون کلی رکاب زن تو مسیر دیدیم و کلی موتور کراس سوار دیدیم که برای تمرین به تپه های مسیر وردیج آمده بودند. بعد از رکاب زنی مسیر و صعود اول به روستای وردیجِ پایین رفتیم، تو این روستا یک مسجد هست که می توانید در مسجد استراحت و یا از امکانات مسجد مثل سرویس بهداشتی استفاده کرد که ماهم بعد از یک استراحت کوچک و آبی به صورت زدن به سوپر مارکتِ رو به روی مسجد رفتیم و قمقمه ها را پر کردیم و از داخل بافت روستایی به راه خودمون ادامه دادیم. در مسیر وردیج پایین، به سمت وردیج بالا یک آبشار مانند کوچکی هست که هوای اطراف آنجا خنک و زیر سایه درختان برای استراحت و خوردن نهار نشستیم و از سایه درخت و نسیم و صدای آب نهایت لذت رو بردیم. سپس راه افتادیم بعد از 20 دقیقه رکاب زنی به کوه های بالای وردیج که به کوه های مجسمه ای معروف هستند رسیدیم که محو تماشای آنها شدیم که هر کدوم از ما، یه چیزی رو از این مجسمه هایی که توسط آب و باد فرسایش پیدا کرده بودن تجسم می کردیم به همین دلیل متوجه گذر زمان نشدیم. پس از استراحت و گرفتن عکس، این مسیر زیبا را که با سرعت ملایم بالا اومده بودیم، با سرعت مطئمن با لذت تمام و کلی شور و هیجان پایین رفتیم و بار دیگر نابرده رنج گنج میسر نمی شود رو تجربه کردیم.